Energie

Veel gestelde vragen teGoedbon

1. Wanneer kan ik de tegoedbon thuis verwachten?

De planning voor het versturen van de tegoedbonnen vindt u op hier

2. Kan ik de tegoedbon twee keer gebruiken?

Nee, u kunt de waardebon eenmalig gebruiken tot een bedrag van €70,-.

3. Ik ben huurder. Waarom heb ik geen tegoedbon ontvangen?

Het Rijk heeft bepaald dat deze actie alleen voor eigenaren van koopwoningen is. Enkele gemeenten hebben wel aparte acties voor huurders opgezet.

4. Wanneer moeten de materialen of maatregelen gekocht zijn?

Deze actie geldt alleen voor materialen en maatregelen, die gekocht zijn na 1 juli 2020.

5. Ik heb twee kassabonnen van verschillende winkels, kan ik deze tegelijk indienen?

Ja dat kan, tot een maximum van €70,- en mits de materialen op de bijlage van de verordening staan.

6. Moet ik de materialen of maatregelen bij bepaalde bedrijven kopen?

Nee, deze actie is niet afhankelijk van bepaalde winkels of bedrijven. U bepaalt zelf bij welk bedrijf u koopt.

7. Hoe weet ik voor welke materialen of maatregelen ik de tegoedbon kan gebruiken?

De tegoedbon kunt u inwisselen voor een energieadvies of voor materialen, die zijn opgenomen in de verordening van de deelnemende gemeente. Zie de tabel met de materialen en maatregelen.

8. Ik ben mijn tegoedbon kwijt. Kan ik een nieuwe code opvragen?

Op de site van het Duurzaam Bouwloket vindt u een link naar een aanvraagformulier voor het aanvragen van een nieuwe code.

9. Hoelang duurt het voordat ik het bedrag krijg uitbetaald?

Binnen zes weken na vaststelling van het bedrag wordt het bedrag uitbetaald.

10. Hoe is deze actie tot stand gekomen?

Deze actie is tot stand gekomen met behulp van subsidie van het Rijk die gezamenlijk is aangevraagd door de gemeenten Kaag en Braassem, Leiden, Leiderdorp, Nieuwkoop, Oegstgeest, Voorschoten en Zoeterwoude. In samenwerking met Omgevingsdienst West-Holland, Duurzaam Bouwloket, Klimaatroute en GOED!